"دي اللي جنبي من البداية".. رسالة محمد صلاح لزوجته في إعلان "شكرا من هنا لبكرة"

ثقافة وفن

اليمن العربي

طرحت إحدى شركات الاتصالات في مصر أحدث إعلاناتها لشهر رمضان 2023، بصوت المغني الشهير عمرو دياب، حيث قدم أغنية "شكرا من هنا لبكرة".

وتحمل الأغنية رسائل عدة، تتضمن شكر الوالدين على التربية والمشوار الطويل من الرعاية والأمان، والزوجة والأبناء على الدعم المتواصل خلال رحلة الحياة القاسية، كما تتضمن رسائل بين الأصدقاء ورسائل الشكر على الدعم في الأوقات الصعبة.

وتفاعل مع الإعلان الآلاف على مواقع التواصل الاجتماعي في مصر، وظهر في الإعلان اللاعب المصري محمد صلاح نجم نادي ليفربول الإنجليزي، بمشاركة زوجته ماغي صادق، وطفلتيه مكة وكيان، كدليل على دعمهم له في مشواره.

الأغنية من كلمات نصر الدين ناجي، ومن ألحان عزيز الشافعي، ومن توزيع أسامة الهندي، "ميكساج وديجيتال" ماستر أمير محروس.


كلمات أغنية عمرو دياب "شكرا من هنا لبكرة"

وجاء في كلمات الأغنية (في لحظة عايزة اللي يعدلك ميلك، ويسند يشيلك، ووسط زحمة حياته يجيلك، يوصل بثانية، يسبق بخطوة بخطة يحيمك بقوة مالكش إلا هو، حد لما تخبط هيفتح يقبلك من قلبه عايز يشوفك بتنجح يساعدك بفكرة معاك خطوة بخطوة).

ومن كلماتها أيضا: (في حياتنا ناس هم الأساس.. حقيقي شكرا من هنا لبكرة.. دايما في ضهري ده صاحب عمري ده طوق نجاة، بيرد غيبتي لو جابوا سيرتي، ومفيش حد بيفرق معاه).

وعن رسالة محمد صلاح لزوجته جاء في كلمات الأغنية: (واقفة دايما جنبي، شجعتني صدقتني سندتني، موقعتش في يوم، دي اللي جنبي من البداية، خطوة خطوة كانت معايا، دي في سمايا ولا النجوم).

وبدأت قصة حب محمد صلاح وزوجته ماجي محمد صادق في قرية نجريج بمحافظة الغربية بمصر، حيث كانت زميلته بالمدرسة وكبرا سويا وتكلل حبهما بالزواج ودخول القفص الذهبي بعد 10 سنوات من الحب والغرام في عام 2013 بالقاهرة.