رامي جمال يفي بوعده للمطرب النقّاش أحمد سالم (فيديو)

ثقافة وفن

اليمن العربي

أوفى المطرب والملحن المصري رامي جمال بوعده للمطرب النقّاش أحمد سالم، الذي أدى مقطعا من أغنية "بكره يا حبيبي" للفنانة الجزائرية وردة.

 

ونشر رامي جمال، السبت، فيديو يجمعه بالمطرب النقاش أحمد سالم، من داخل أحد الاستوديوهات، عبر صفحته الشخصية بموقع "إنستجرام".

 

وعلَّق جمال على الفيديو قائلًا: "أطيب قلب في الدنيا، وأحلى صوت في الدنيا، ووعد الحر دين عليه".

 

ورحب رامي جمال في بداية الفيديو بأحمد قائلًا: "النهارده منورنا الفنان أحمد سالم"، وأشار إلى وعده السابق له: "عشان الناس اللي كانت بتقول إننا بنضيع وقت، أنا بأكدلكوا إننا هنسمع أغاني من أهم الناس في مصر الفترة دى، عشان نختار أغنيتين واحدة منهم هيغنيها أحمد لوحده، والثانية هتكون لينا مع بعض، وبأمر الله نلاقي الأغنيتين في أسرع وقت".

 

وتابع حديثه قائلًا: "أنا عند وعدى اللي هنفذه إن شاء الله، والحاجة الوحيدة اللي تمنعني عنه هو إن عمري يخلص، لكن حتى لو حصل كده أنا موصي الناس في المكتب عندي على أحمد، وحابب أطمن كل الناس وأقولهم إن أحمد هيعمل أغنيتين وهنسمعهم بصوته".


"كفاية برامج"

 

وأضاف: "حابب أقول كمان إن أحمد مضي مع شركة إدارة أعمال، وبالنسبة لي أنا عمري ما همضي أحمد أي عقود احتكار، واللي بعمله معاه بسبب أنه عنده قبول، وبتمنى ربنا يبارك له ويكتب له النجاح".

 

وأنهي حديثه قائلا: "أنا فرحان إن ربنا جعلني سبب في التساهيل اللي هتحصل لأحمد بعد كده، وكفاية برامج لحد كده عشان نبدأ شغلنا".

 

يذكر أن الفنان رامي جمال كان قد أعلن قبل بضعة أيام عن تواصله مع المطرب أحمد سالم، واتفق معه على مشروع غنائي سيجمعهما قريبًا، بعد إعجابه بصوته في "فيديو الشهرة"، الذي انتشر كالنار في الهشيم بمحض الصدفة.

 

وعلى مدار الأيام الماضية، انتشر فيديو لشاب يدعى "أحمد سالم" يعمل في النقاشة وهو يغنى "بكرة يا حبيبي" للمطربة وردة، وتفاعل معه العديد من المشاهير وعلى رأسهم المطرب رامي جمال الذى وعده بالغناء معه وإنتاج أغنية له.

 

وكان الفنان رامي جمال، تحدث عن أحمد سالم المطرب النقاش وموهبته ومشروعه المقبل معه، من خلال فيديو سابق عبر حسابه على إنستجرام.

 

وقال رامي جمال: "عايز أتكلم عن القبول اللي ربنا كتبه للفنان أحمد سالم، فنان بدرجة مشفتهاش في حياتي غير مرتين تلاتة، أحمد أنا شايف القبول اللي ربنا كتبه والحب اللي أنتوا حبينوا لي فرحان جدًا أن ما زال الصوت الحلو والفن الحقيقي الناس بتحبه وبتدعمه".

 

وتابع في حديثه: "في ناس كتير وفرحانة إني بساعد أحمد أنا مش بساعد أحمد، أنا بساعد نفسى كفنان وملحن ومطرب، والوسط الفني لما يبقى في فنانين زي أحمد بترتقي بالذوق العام ودى حاجه محتاجينها كلنا".

 

شاهد الفيديو من هنا..