قطر مناطق حزب الله در لبنان كمك دار

English version

اليمن العربي

روزنامه های ایرانی سه شنبه گذشته اظهارات امیر قطر ، شیخ تمیم بن حمد آل ثانی را در مورد کمک کشورش به لبنان ، در برابر بمب گذاری بیروت گزارش دادند.

تحت عنوان "قطر کمک های ویژه ای را به مردم خندق الغامیق در لبنان ارائه می دهد" ، وب سایت "آزادی" ایرانی اعلام کرد که "امیر قطر ، شیخ تمیم بن حمد آل ثانی ، از شرکت کشورش در بازسازی بیروت خبر داد" در طی کنفرانس بین المللی اهدا کنندگان .

وي افزود دوحه اعلام کرد كه سهم این کشور در مبلغ 50 میلیون دلار برای کمک به لبنان به ویژه مردم خندق الغمیق است.

 

خندق العميق

 

منطقه خندق الغمیق که در نزدیکی مرکز بیروت واقع شده است و از "بسطاء التتا" تا پل فواد چاب ، معروف به "حلقه" امتداد دارد ، ساختمانهای آن دارای اثرات جنگ و تضاد با ساختمانهای مجلل نزدیک به آن در مرکز تجاری هستند و اکثر ساکنان آن حامی تروریست حزب الله هستند.

 

این امر به ویژه با توجه به روابط و روابط محكمی كه دومی را با طرف برقرار كرده ، علاقه دوحه به این منطقه را نشان می دهد.

علاقه قطر به بازسازی زمینه های نفوذ سازمان تروریستی حزب الله به سابقه طولانی روابط دوستانه دو طرف برمی گردد.

 

 

 

تاريخ از كمك

 

در جنگ لبنان در سال 2006 ، قطر به رهبری شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی اهدا کرد تا مناطقی را که توسط اشغال اسرائیل ویران شده است ، یعنی مناطق جنوبی بیروت از بنت جبل ، عینات و خیام به آیتا الشعب بازسازی کند.

علاوه بر پولی که دوحه به حزب الله پمپاژ کرده است ، در زمینه بازسازی حومه های جنوبی بیروت ، حتی بنرهای "متشکر از قطر" در سراسر مناطق تحت تأثیر حزب ایران ، در جنوب ، بقاع و حومه جنوبی بیروت جمع آوری شده است.

 

 

 

پشتیبانی سخاوتمندانه

 

پشتیبانی سخاوتمندانه قطر از حزب الله در طول سالهای گذشته ادامه یافت و اوج سفر ويژه حمد بن خلیفه به جنوب لبنان ، برجسته ترین دژ دزد حزب الله ، در نوامبر 2010 بود ، جایی که وی با مهمان نوازی فراوان پذیرایی شد ، در حالی که او از حزب الله و مقاومت آن که "سر لبنان و اعراب را بلند کرد" به اوج خود رسید. "، همانطور که او می گوید.

 

دوحه از کمک های مادی راضی نبود ، اما همچنان ادامه یافت تا اینکه با هدف تقویت بازوی ایران در خاورمیانه و اجرای دستور کار خرابکارانه خود مطابق با برنامه قطر ، موفق به قاچاق سلاح و تجهیزات نظامی به حزب الله شد.

 

نقشه تروریستی

 

براساس این گزارش ، جیسون جی ، بازپرس امنیت خصوصی ، وارد تجارت خرید اسلحه در قطر شده و به فاكس نیوز فاش كرده است كه "یكی از اعضای خانواده سلطنتی اجازه تحویل تجهیزات نظامی به سازمان حزب الله لبنان را داد" ، و به تفصیل در مورد نقشی كه عضو خانواده سلطنتی از سال 2017 بازی كرده بود ، مستند كرد. در یک طرح گسترده برای تأمین مالی تروریسم.

طبق پرونده ، سفیر قطر در بلژیک و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ، عبدالرحمن بن محمد الخلیفی ، با هدف پنهان کردن نقش رژیم قطر در تأمین پول و سلاح به حزب الله ، سعی در پرداخت جیسون ج 750 هزار یورو داشت.

با این حال ، جیسون جی با اشاره به اینکه "سیب فاسد شده باید از سبد خرید خارج شود" ، با اشاره به نقش تروریستی که دوحه در حال بازی است ، گفت: هدف وی "متوقف کردن بودجه قطر از افراط گرایان" است.