انتخابات ریاست جمهوری ایران: نا امیدی بر افراد طبقه کارگر در تهران سایه افکنده است

عرب وعالم

اليمن العربي

«چند روز مانده به انتخابات که قرار است روز 29 اردیبهشت برگزارگردد٬ مقامات از این ترس دارند که طبقه کارگر ومحله های فقیرنشین بدلیل ناامیدی و سرخوردگی که بر اکثر آنها سایه انداخته در انتخابات شرکت نکنند.

محله مولوی که یک از محله های تهران پایتخت ایران است وساکنان آن از طبقه کارگر می باشند از انتخابات ریاست جمهوری  که در هفته آینده برگزار می شود سرخورده  هستند.

مقامات بیم آن دارند که ساکنان چنین محله های فقیرنشین انتخابات روز 29 اردیبهشت را تحریم نمایند٬ مقامات به صورت مستمر رای دهندگان را تشویق می کنند که در انتخابات شرکت کنند برای اینکه عدم شرکت به میزان زیادی به مشروعیت رژیم ضربه وارد می کند.
ایرانیها هر دو جناح حاکم اصلاح طلب و محافظه کار که سخنرانیهای آتشین انجام میدهند را تجربه کرده اند٬ لیکن ساکنان مولوی در جنوب پایتخت می گویند که  زندگی آنها زیاد بهبود نیافته است
و مغازه های این محله که زمانی مرکز اصلی تجارت بود اکنون فرسوده و از دود اگزوز میلیونها ماشین سیاه شده است.
بابک کیانی 35 ساله فروشنده لباس سرخوردگی خود را این چنین بیان می کند و میگوید « صرف نظر از اینکه چه کسی رئیس جمهور خواهد شد هیچ چیز ویژه ای حاصل نخواهد شد».

و اضافه می کند ممکن است که رای بدهم اما می دانم که چیزی را تغییر نخواهد داد.

ساکنان گفتند که آنها احساس می کنند شش کاندیدی که توسط شورای نگهبان تحت کنترل محافظه کاران مورد  تائید قرارگرفتند٬ انها را فراموش کرده اند

محسن که در بازار عمده فروشی  محلی کار می کند از اینکه هیچ کس در مناظره تلویزیونی در مورد آنها چیزی نمی گوید شکایت دارد و اینکه یک جوان 30 ساله به خاطر وضعیت بد مادی نمی تواند تشکیل خانواده بدهد هیچ حرفی نمی زند.

محدودیت های اجتماعی شدید در دوره روحانی 
محسن اشاره می کند که 4 سال سختی را زندگی کردیم و گفت هیچ چیزی خرید و فروش نکردیم و شکایت ما هیچ خریداری ندارد.
و گفت که علیرغم وعدهای داده شده توسط حسن روحانی که دوران ریاست او دارد به پایان می رسد مبنی بر اینکه آزادی زیادی به جامعه خواهد داد اما  محدودیت های اجتماعی و کنترل سخت پلیس کماکان به قوت خود باقی است .
و محسن ممنوعیت صادره اخیر بر جشن های موسیقی و کافه ها در شهر مقدس مشهد را مورد انتقاد قرار داد.
و گفت یک ماشین را به خاطر اینکه بعد از پیروزی تیم فوتبال در یک مسابقه مهم صدای ضبطش را بلند کرد به مدت یک هفته توقیف کردند.
ساکنان دیگر سرخوردگی و ناامیدی خود را ابراز کردند بعنوان مثال نادیا گلچی گفت که امیدش به بهتر شدن امور خیلی خیلی کم است .
و اضافه می کند که فقر و بیکاری افزایش پیدا کرده است و جوانان به اعتیاد رو آورده اند و در چهار سال گذشته جز نتایج منفی چیز دیگری نبوده است. 
بعضی از ساکنان از خاطرات خوب دوران محمود احمدی نژاد که قبل از روحانی بود علیرغم سخنانی جنجالی او که باعث افزایش تنش بین ایران و نیروهای غربی شده بود٬یاد می کنند. 
و بعضی از فرزندان طبقه کارگر  یادآوری می کنند که در آن دوران دولت کمکهای مالی توزیع می کرد و پروژه های توسعه اجرا می کرد علیرغم اینکه باعث تورم زیاد شد و منجر به این شد که ساختمانهای متروکه زیادی در تهران باقی بماند.
و لیکن شورای نگهبان احمدی نژاد و صدها تن دیگر از کاندیداهای انتخاباتی را حذف کرد