خانم رجوي به خانواده قربانيان انفجار معدن تسليت گفت و رژيم ايران را مسئول دانست

عرب وعالم

اليمن العربي


خانم مريم رجوي، رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران، جان باختن دهها تن از معدنچيان محروم در انفجار معدن آزاد شهر را به خانواده قربانيان، مردم گلستان و عموم کارگران تسليت گفت و تأكيد كرد رژيم چپاولگر آخوندي مسئول اين گونه حوادث تلخ و به خصوص بالابودن تلفات آنهاست. وي افزود: در حاليكه در حوادث مشابه در سایر کشورها همه امكانات در خدمت نجات سانحه‌دیدگان قرار مي گیرد در ايران همه امكانات در خدمت چپاول و سرکوب است. خانم رجوي عموم مردم گلستان به‌ويژه جوانان را به یاری مجروحان و خانواده‌های داغدار فرا خواند.
ساعت 12 و 5دقیقه چهارشنبه 13 اردیبهشت بر اثر انفجار در معدن زغال‌سنگ یورت در آزادشهر در استان گلستان، دهها کارگر معدن کشته و شمار ديگري مجروح شدند.
بنا به گزارش رسانه‌های حکومتی تا كنون اجساد 35 تن از كارگران محروم و مظلوم از معدن بيرون كشيده شده و هنوز شمار زيادي از قربانیان این حادثه تکاندهنده همچنان در اعماق معدن مدفون هستند.
بنا به گفته یکی از معدنچیان كه از این سانحه جان به در برده؛ روز گذشته بوی گاز در معدن استشمام شده است، این موضوع به مسئولان توضیح داده شده بود ولی هيچ توجهي به آن نشد تونلهاي اين معدن فاقد حداقلهاي ايمني است و در صورت هر نوع اتفاقي، تنها 15 تا 20 دقیقه اکسیژن باقي مي‌ماند.
اما رژيم ضد كارگري آخوندی؛ با وقاحت مسئوليت اين جنايت را به گردن كارگران انداخت. استاندار گلستان اعلام کرد «سهل‌انگاری یکی از تعمیرکاران» موجب انفجار در معدن شده است؛ و ربیعی وزيركار رژيم نيز انگشت اتهام را به سمت کارگران نشانه رفته و گفت: «ظاهرا لوکوموتیو تخلیه زغال سنگ در عمق ۷۰۰ متری متوقف شده و برای راه اندازی آن از روش باطری‌به‌باطری استفاده و منجر به انفجار شده است».