قالیباف که حزب ندارد هزینه‌های انتخاباتی‌اش را از کجا آورده است/گرانترین ستاد مربوط به قالیباف است

عرب وعالم

اليمن العربي


فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: گرانترین ستاد انتخاباتی در دوره‌های قبل برای قالیباف بوده است. کسی که حزب ندارد باید بگوید این میلیاردها تومانی که خرج تبلیغات انتخاباتی کرده است را از کجا آورده است.

فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: گرانترین ستاد انتخاباتی در دوره‌های قبل برای قالیباف بوده است. کسی که حزب ندارد باید بگوید این میلیاردها تومانی که خرج تبلیغات انتخاباتی کرده است را از کجا آورده است.
به گزارش خبرنگار ایلنا، مصطفی تاج‌زاده در نشست با فرهنگیان که عصر امروز در محل حزب اتحاد ملت برگزار شد، گفت: در ساختار قدرت ایران شاهد شکل گیری دو دسته نهاد هستیم. یکی نهاد انتخابیه مانند مجلس و ریاست‌جمهوری است. ویژگی این نهادها این است که اگر در شرایط آزاد انتخابات برگزار شود توسط مردم انتخاب می‌شوند و مسئولیت‌شان زمان‌مند است و نظارت‌پذیر هستند. همچنین در نهاد دیگر، نقد آنها تبلیغ می‌شود و استدلال می‌کنند که نقد باعث قدرت می‌شود. این دسته از نهادها، دامنه اختیاراتشان در برابر نهاد دست دوم به مرور در حال کم شدن است.
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب نهاد دسته دوم را نهادهای انتصابی عنوان کرد و گفت: این نهادها در سه دهه گذشته بر دامنه اختیاراتشان افزوده شده و روز به روز قانونگذاری بر نهادهای دسته اول بیشتر شده و نهادهای دسته دوم نیز پاسخگو نیستند.
او ادامه داد: اقتصاد نیز در جامعه ما، مانند بخش سیاسی به دو دست تقسیم شده است. ۳۵% از درآمد نفت گاز و منابع دیگر در اختیار دولت است و حدود ۳۰% دیگر در اختیار نهادهای منصوب هستند و مابقی در دست بخش خصوصی است. هر انتخاباتی که در ایران می‌شود مردم باید بین این دو گزینه انتخاب کنند
تاجزاده خاطرنشان کرد: اگر از بخش دوم انتخاب شوند باید سعی کنند نظر مردم را جلب و رفتار بخش انتصابی را نیز اصلاح کنند. ما می‌کوشیم از بخش جمهوریت نظام پاسداری کنیم.
او افزود: در نظام سیاسی کشورهای دیگر قوه قضاییه به عنوان هویت سیاسی وجود ندارد و فقط کمک می کند انتخابات از چارچوب قانون خود خارج نشود.
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: بخش های انتصابی در انتخابات از یک امکانات خوبی بهره‌مند هستند و می‌توانند بسیار خوب نامزدهای خود را پشتیبانی کنند. امکان ندارد ما به عنوان یک حزب چند ساله بتوانیم چنین امکاناتی را در این مدت کوتاه آماده کنیم.