محاکمه 2 برادر نوجوان به خاطر داشتن اسلحه

عرب وعالم

صورة أرشيفية
صورة أرشيفية

به گزارش الفجر وخبر گزرای یمن عربی نقل از  رکنا، رسیدگی به این پرونده از بیست و یکم مرداد 95 به دنبال بازداشت پسر 15ساله ای به نام علی اصغر در دستور کار پلیس Police شهریار قرار گرفت. پلیس که به رفتارهای مرموز این پسر نوجوان مشکوک شده بود وی را بازداشت کرد و از خانه شان یک کلت کمری به همراه 7 تیر جنگی،48گرم شیشه و 199 گرم هروئین به دست آورد. پسر نوجوان در بازجویی ها گفت: من و برادر کوچکم جعفر چون با یک مرد جوان اختلاف داشتیم اسلحه را از یک قاچاقچی Smuggler به نام کامران خریدیم. تحقیقات پلیس آغاز شده بود که دو روز بعد جعفر 133 ساله خودش را به پلیس معرفی کرد و گفت اسلحه و مواد مخدر Drugs متعلق به اوست که آن را پیدا کرده است.


به دنبال اعتراف های دو برادر نوجوان آنها دیروز در شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران که ویژه رسیدگی به جرائم اطفال است محاکمه شدند.


در جلسه رسیدگی به این پرونده که به ریاست قاضی Judge اصغرعبداللهی و با حضور دو مستشار تشکیل شد.جعفر که حالا 14سال دارد و با قرار وثیقه آزاد است روبه روی قضات ایستاد و گفت: پدرمان 200 سال است که مریض است و نمی تواند کار کند. به همین خاطر من و برادرم از چند سال قبل با آدامس فروشی زندگی خودمان ، مادر و سه برادر کوچکمان را می گذراندیم، یکسالی بود که دستفروشی می کردیم. یک روز صبح می خواستم به خانه یکی از بستگان در نصیرآباد شهریار بودم که یک مرد را دیدم که در حال دفن کردن چیزی در بیابان بود. در گوشه ای ایستادم تا مرد میانسال آنجا را ترک کرد. فکر می کرد مرد میانسال پول دفن کرده است به همین خاطر بالای گودال رفتم و آن را کندم و یک پاکت سفید پیدا کردم. من بلافاصله به خانه آمدم و وقتی پاکت سفید را باز کردم با اسلحه و فشنگ و مواد مخدر روبه رو شدم. همان موقع علی اصغر سیلی به صورتم زد اما قسم خوردم که این پاکت را پیدا کرده ام و متعلق به خودم نیست. من که از رفتار برادر بزرگم ناراحت شده بودم خانه را ترک کردم و عصر وقتی به خانه برگشتم مادرم را پریشان احوال دیدم. مادرم که گریه می کرد گفت ماموران پلیس برادرم را به اتهام حمل مواد مخدر و اسلحه دستگیر کرده اند. دو روز از ترسم از خانه بیرون نرفتم اما وقتی دیدم برادرم به خاطر اشتباه من گرفتار شده خودم را به پلیس معرفی کردم و گفتم من پاکت مواد مخدر را پیدا کرده ام.


سپس علی اصغر که حالا16ساله است روبه روی قضات ایستاد و درباره اعتراف های اولیه اش گفت: وقتی دستگیر شدم به دروغ گفتم اسلحه را از یک قاچاقچی خریده ام. برادرم 13ساله بود و نمی خواستم پایش به دادگاه باز شود اما او خودش بعد از دو روز خودش را معرفی کرد.


وی در حالی که اشک می ریخت گفت: من و برادرم بچگی کردیم اما حالا از دادگاه تقاضا دارم در مجازاتمان تخفیف قائل شود.


سپس وکیل دو برادر به دفاع پرداخت و گفت: به نظر می رسد دو پسر نوجوان هنگام دستگیری هنوز به سن رشد نرسیده بودند و سواد کافی نیز نداشته اند. به همین خاطر از روی کنجکاوی پاکت حاوی مواد مخدر و اسلحه را به خانه شان برده اند. از این رو تقاضای تبرئه انها را دارم.