رو شدن گوشه‌هایی از دزدیها و اختلاس حکومت آخوندی در جریان نمایش انتخابات

عرب وعالم

اليمن العربي


روزنامه جمهوری 10اردیبهشت 96: «نباید به هیچ نامزدی فرصت داد که از تریبون رسانه ملی برای به زیر سؤال بردن عملکرد و حیثیت نظام، سوءاستفاده کند».

این توصیه و هشدار سرمقاله روز 10 اردیبهشت روزنامه حکومتی جمهوری اسلامی به کاندیداهای رژیم است. اما به نظر می‌رسد توصیه‌های این چنینی از سوی سران و مهره‌های نظام، در عمل راه به جایی نمی‌برد. به‌عنوان مثال روزنامه حکومتی خراسان خبر از «پس لرزه‌های مناظره» داده است.

پس لرزه‌هایی شامل فاش گویی موارد جدیدی از چپاول و غارت نظام که البته نه تنها «حیثیت نظام» را زیر ضرب می‌برد، بلکه تصویر تازه‌تری از عمق فساد در نظام ولایت فقیه را به نمایش گذاشته‌اند.

روزنامه حکومتی جمهوری اسلامی در ادامه هشدار در مورد «حیثیت نظام» ضمن اشاره به قیام سال ۸۸ نوشته است:‌ «در گذشته از این فرصت‌های تبلیغاتی، سوءاستفاده‌های نادرستی شد و کشور از این بابت آسیب‌های فراوانی را متحمل شد».

به‌رغم این هشدارها آخوند رئیسی ضمن حمله به کارنامه حسن روحانی اعتراف کرد:
۱۷ هزار کارگاه تعطیل شده‌اند. امروز 40 درصد از جوانان تحصیلکرده بیکار هستند علاوه بر آن 30 درصد از دیگر جوانان هم شغل ندارند و نرخ بیکاری ما 12 درصد است.

آقایان می‌گویند ما مالیات را افزایش داده‌ایم این مالیات را از چه کسانی می‌گیرید کسانی که مالیات می‌دهند یا کسانی که فرار مالیاتی دارند؟

در پاسخ به اظهارات رئیسی و قالیباف روزنامه اعتماد از باند روحانی ضمن یادآوری تشابه دجالگریهای این دو با پاسدار احمدی‌نژاد می‌نویسد: «به حضرت مهدی کفایت نکردند، رجایی را پیش کشیدند و بعد که در مصدر کار قرار گرفتند، دنبال مصرف منابع طبیعی رفتند و با تمام توان و البته به شکل ساده‌لوحانه‌ای، نفت را استخراج کردند و خوردند و بردند.

اکنون همان اتفاق در حال رخ دادن است. به جای امام زمان، امام رضا را قرار داده‌اند».

گوشه‌هایی از عملکرد پاسدار قالیباف در شهرداری تهران در رسانه‌های باند رقیب آمده است:
از جمله روزنامه آرمان می‌نویسد: «با توجه به ساخت وسازهایی که بر روی گسل‌ها در تهران در چند سال گذشته به وجود آمده باید در انتظار فاجعه در صورت زمین‌لرزه بود. عمق این فاجعه آن‌قدر سنگین خواهد بود که تهدیدهای آن، جهان و مرزهای فراملی را در بر خواهد گرفت».

آخوند زم از باند روحانی هم نوشته است: «شیرفهم» شدم که چرا برای مشکل «ترافیکی، آلودگی هوا، ناامنی شهری، هزینه‌های اسراف‌گون در شهر، ساخت پل‌های زشت، حفر تونل‌های قرون وسطایی، حرکت اتوبوس‌های قراضه، زباله‌های ناکارآمد شهری، توسعه متروی بی‌فرهنگ، نبود آموزش‌های شهروندی، رواج معماریهای زشت شهری، برج‌سازیهای ناهنجار، نبود کمترین اصول و عناصر زیبایی‌شناسی در شهرسازی در همه جای شهر...

ضعف فرهنگی، بحران آسیب‌های اجتماعی، بی‌توجهی به مخاطرات بافت‌های فرسوده، هجوم کودکان، زنان و مردان خیابانی در سر چهارراه‌ها» در مدیریت ١٢ساله شهردار محترم پایتخت چاره‌اندیشی نشده است. بسیاری از این نابسامانی‌ها ریشه در خصلت‌ها، انعطاف‌ناپذیریها، ناخالصی‌ها و روحیات خشک حاکم بر مدیریت شهری داشته است.

احمد توکلی عضو سابق مجلس ارتجاع از باند خامنه‌ای در خصوص فساد در دوره آخوند روحانی می‌گوید: فساد اقتصادی در دولت روحانی تعمیق شد. فساد در کشور نه تنها سیستماتیک، بلکه شبکه‌یی است؛ شبکه‌یی یعنی این‌که وقتی به یک نقطه دست می‌زنید، چون حلقه‌های فساد به‌صورت زنجیره به هم متصل هستند، از 10 نقطه صدا بلند می‌شود و می‌گویند «همه چی در حال فرو ریختن است»، «امنیت به خطر افتاده»، «سرمایه فرار می‌کند»، «آبروی افراد محترم می‌رود»، «چرا آبروی مؤمن را می‌ریزید» و... این صداها به هم کمک و گوش‌ها را پر دستگاههای مرتبط را فشل می‌کنند و در نتیجه فاسد راحت‌تر حرکت می‌کند و راحت‌تر هم از خودش دفاع می‌کند و به وسیله سیستماتیک کردن فساد قدرت حرکت خودش را بالا می‌برد، چرا که می‌تواند افراد مختلف را در جاهای مختلف بخرد.