آخوند روحانی بی‌اعتنا به تذکر مستمر مجری برنامه با برآشفتگی به دفاعیات خود ادامه می‌داد.

عرب وعالم

اليمن العربي

اعتراف به قهقهرا رفتن اوضاع کشور و پرداخت قیمت سنگین آن توسط مردم، در شعبده نمایش انتخابات
 
ساعت 1815: روحانی و دفاع از وعده‌های دروغ
آخوند روحانی در پاسخ به موارد دروغی که پاسدار قالیباف روی آن دست گذاشته بود گفت:
من می‌خواستم یک جمع‌بندی راجع به سرمایه‌های اجتماعی و کل مسائل اجتماعی داشته باشم اما چون سه نسبت به من داده شد که نادرست بود از فرصت استفاده می‌کنم و توضیحاتی می‌دهم. اولاً برنامه 100روزه که من در آن دور هم گفتم معمول است در دنیا افرادی که کاندیدا می‌شوند یک برنامه 100روزه و یک برنامه 4ساله می‌دهند هم هم یک برنامه 100روزه داشتم که در انتهای آن آمدم و گزارش دادم که یکی از آن برنامه‌ها توافق هسته‌یی بود که در مدت 100روز توافق موقت ژنو انجام شد پس این حرف روشن است و نحوه بیان باید دقیق باشد.

در مورد شغل من در یک مصاحبه‌یی گفتم اگر گردشگرها را بتوانیم جذب کنیم و 10 میلیون گردشگر در سال اضافه کنیم این موضوع می‌شود. صادرکننده‌ها جلسه‌یی گذاشتند و از من دعوت کردند و من هم رفتم برای سخنرانی. آنجا یک عده‌یی به‌عنوان صادر‌کننده برتر بودند جوایزی را آوردند و ما هم این جوایز را دادیم و اصلاً نمی‌دانستیم و نمی‌شناختیم که آنها چه کسانی هستند.

ساعت 1720: پاسدار قالیباف متن سخنان آخوند روحانی درباره 'ایجاد ۴ میلیون شغل' مندرج در سایت خودش را نشان داد
پاسدار قالیباف با حمله به روحانی گفت:
چون انتهای پارت اول آقای روحانی مطلبی را مطرح کردند که من درست نگفتم، می‌گویم مردم آماری که من گفتم در حقیقت این پدیده‌ای که ما با آن روبه‌رو هستیم که به دوربین نگاه می‌کنیم و حرف می‌زنیم و بعد می‌گوییم آن حرف درست نیست. در خصوص آن تحول اقتصادی، گفتید که این سایتها بی‌نام و نشان است. (با نشان‌دادن تصویر) این خبر خود سایت آقای روحانی، من خواهش کردم که تصویر و نطق ایشان را در نطق‌های انتخاباتی در همین تلویزیون پخش کنیم که اجازه ندادند.

این کار واقعاً کار خوبی نیست که شما می‌فرمایید ولی حتماً تهمت زدن کار درستی نیست و اینگونه بیان کردن نیست. اما موضوع جوانان مهمترین موضوع امروز ماست. ما متأسفانه باید بگوییم بزرگترین فرصت ما که نیروهای جوان ما هستند امروز به‌خاطر همان نکات که گفتم به‌خاطر همان 4درصدها به‌خاطر رانت‌خواران به‌خاطر مشکلات غیراصولی نتیجه آن این شده که جمعیت جوان ما از آن استفاده نشود. بدانید که ما در سال 1400 با این مسأله روبه‌رو خواهیم شد که جمعیت ما پیر خواهد شد.
 
 
 
ساعت 1650: جهانگیری خطاب به پاسدار قالیباف:‌ به روش نظامی نمی‌شود یک شهر بزرگ مثل تهران را اداره کرد
جهانگیری ضمن حمله به قالیباف گفت: شما دوازده سال است شهردار تهران هستید بگویید همین زباله جلوی خانه مردم که جمع می‌شه، چه جور نتوانستید بعد از دوازده سال تفکیک کنید. کدام شهر در اشل شهر تهران زباله این جوری جمع می‌کنند. ایشان فقط شهردار سازه است. فقط پروانه می‌دهد. برجهای منطقه 22 را بروید ببینید چه به‌سر تهران آورده. همه مناطق مختلف را بروید ببینید. باید بپذیریم به روشهای آمرانه به روش نظامی نمی‌شود یک شهر بزرگ مثل تهران را، مسائلش را حل کرد.

در پایان قسمت اول مناظره امروز نمایش انتخابات رژیم، روحانی به مجری گفت آیا فرصتی برای جواب دادن به اتهامات هست یا نه؟ دو مورد دروغ امروز گفته شده که من می‌خواهم در مورد آنها توضیح بدهم. مجری گفت این به نظر کمیسیون تبلیغات ستاد انتخابات برمی‌گردد که اگر تشخیص بدهد در نظر می‌گیرد.
 
 
 
ساعت 1645: جهانگیری: من کاندیدای جریان اصلاح‌طلب هستم! 
جهانگیری در پاسخ به حملات قالیباف که کاندیدا شدن او را در حالی که معاون روحانی است، یک نیرنگ و دروغ خوانده بود، خود را کاندیدای اصلاح‌طلبان خواند و گفت:
اولا مشابه بنده قبلاً هم بوده است. در دوره هشتم در مقابل خاتمی، هم وزیر دفاعش کاندیدا شد، هم معاونش کاندیدا شد، هیچ کس هم نگفت که کار غیرطبیعی است.

جهانگیری سپس با دفاع از اصلاح‌طلبان قلابی درون نظام، بخش دیگری از بحران درونی رژیم را به نمایش گذاشت و گفت: «یک جریانی به نام جریان اصلاح‌طلب را شما از همه حقوق محرومشان کردید، حالا می‌گویید یک کاندیدا هم نداشته باشند! که بیاید در مناظرات حرف جریان اصلاح‌طلب را بزند؟ من آمده‌ام به‌عنوان نماینده جریان اصلاح‌طلب از تمام فرصتها استفاده بکنم، بگویم که با اصلاح‌طلبان چه کردند! من می‌خواهم بگویم که دولت یازدهم در چه شرایطی تشکیل شد؟ و چرا یک عده که مسئول آن شرایط بودند می‌خواهند حالت خود را عوض کنند، با یک ژست جدید بیایند به صحنه! دولت نهم و دهم چه کرد؟ 700 میلیارد دلار پول نفت را گرفتند خرج کردند و جز بیکاری برای کشور به جا نگذاشتند؟ با سرمایه‌های انسانی و سیاسی نظام چه کرد؟ همه را رو در روی هم قرار داد؛ آنها را خانه‌نشین کرد؛ با آقای هاشمی رفسنجانی چه کرد؟.
 
 
 
 
ساعت 1640: اعتراف به بحران زیست محیطی در نمایش مناظره انتخاباتی
پاسدار قالیباف به بحران زیست محیطی اعتراف کرد و گفت:
بحث مربوط به بحران محیط‌زیست که واقعاً باید بگوییم بحران محیط‌زیست از مشکلات جدی امروز کشور است یعنی در حقیقت امروز مشکلات جدی اقتصادی و بحرانهای اقتصادی تاثیرات جدی در حوزه اجتماعی گذاشته است.

در حوزه محیط‌زیست ما با دو مشکل مهم و اساسی روبه‌رو هستیم یکی ریزگردهاست در ریزگردها روندی که پیش رفته تا الآن متأسفانه امروز نزدیک به 20 استان یعنی تا مرکز تهران شاهد آن هستیم که تا اینجا آمده است و مشکلات جدی دارد. البته حالا یک وقتی بحث این است که موضوع ریزگردها به آن طرف مرزها بر می‌گردد ما نمی‌خواهیم بگوییم این نیست ولی واقعاً این چه سهمی دارد بخش قابل‌توجه آن به‌دلیل بی‌توجهی داخل است.

همین اتفاقات اخیر اهواز را مردم می‌گویند ریزمرگ و واقعاً زندگی ندارند این موضع محیط‌زیست دقیقاً داخلی بود یعنی وقتی ما مالچ پاشی را رها می‌كنیم درختکاری را رها می‌کنیم و مشکلات اینجور پیدا می‌شود و طبیعی است این مشکلات پیش می‌آید این کار باید یکی از بحثهای که در حوزه اشتغال است برای همین است ما یک اشتغال پایدار داریم یک اشتغال عمومی که موضوع جامعه است، ما در اشتغال عمومی یک از بخشهایی که می‌توانیم جوانان را بکار بگیریم... چرا استفاده نکنیم که الآن بیاییم از موضوع حقوق شهروندی استفاده کنیم؟ 

ما هوا را با بی‌تدبیری از مردم گرفتیم و بعد می‌گوییم عذرخواهی می‌کنیم ما در موضوع هوا در کلانشهرها، در همین تهران گفتیم این موضوع قابل حل است، در ابتدای دولت گفتم طرح داریم و گفتند که ما می‌رویم خودمان اجرا می‌کنیم. ماشینی که 30سال کار کرده دوباره می‌آورند ناوگان حمل و نقل. مشکل محیط‌زیست مثل مشکل بحران اقتصادی و اجتماعی امروز حل نشده چرا نشده؟ به‌خاطر این‌که این دولت الآن هر صحبتی اینجا شنیدید می‌فرمایید این نمی‌شود پول می‌خواهد، این نمی‌شود ما نمی‌توانیم مردم باید چکار کنند؟.
 
 
ساعت 1615: جهانگیری: کسانی که به سفارت عربستان حمله کردند امروز در ستاد کدام کاندیدا هستند؟ 
جهانگیری در خیمه شب بازی مناظره انتخاباتی با حمله به باند رقیب گفت:‌
این کشور بهترین زمینه برای گردشگری دارد. چه کسانی به سفارت عربستان حمله کردند؟ 700هزار شیعه که می‌آمد مشهد و اقتصاد را تقویت می‌کرد. با آن حمله چه شد؟ 

کسانی که به سفارت عربستان حمله کردند امروز در ستاد کدام کاندیدا هستند؟ 

جهانگیری افزود:‌ من فکر می‌کنم که در زمینه مسائل اجتماعی مجدد تأکید می‌کنم با برخوردهای گازانبری امنیتی و قضایی با فرهنگ و آسیب‌های اجتماعی مشکل حل نمی‌شود و بدتر این‌که با کتک زدن دستفروشان در خیابانها و گروه ضربت حل نمی‌شود و فرهنگ منتقل می‌شود در شهرستانها که مادر دستفروش کتک بخورد.
 
  
 
ساعت 1600: مشاجره آخوند روحانی و پاسدار قالیباف
آخوند روحانی در پاسخ به پاسدار قالیباف که دروغ بودن وعده او در مورد ایجاد 4میلیون شغل را برملا کرده بود گفت:‌
ما اینجا نیامدیم برای رأی جمع کردن؛ هدف مناظره این است که برنامه‌های آینده‌مان را برای مردم توضیح دهیم. مردم می‌خواهند بین نامزدها یک نفر را انتخاب کنند می‌خواهیم کمک کنیم تا راحت‌تر انتخاب کنند. این‌که از هر جایی و هر سایتی و هر حرفی و کلامی درست و نادرست و دروغ و راست برای این‌که ما لطمه بزنیم به رقیب استفاده کنیم کار صحیحی نیست... . علت این‌که خواستم آقای قالیباف روی کلامش ادامه ندهد خواستم گناهش اضافه نشود؛ چون دروغ بود والا حاضرم بقیه وقت را هم به ایشان بدهم.
 
 اذعان آخوند روحانی به وعده ایجاد 4میلیون شغل 
 
روحانی در مناظره امروز به تناقض‌گویی افتاد و در حالی که می‌گفت «در آمد دولت نفت است و مالیات، در عین‌حال مدعی شد که اتکا به نفت کاهش پیدا کرده است».‌
 
 اسحاق جهانگیری با اشاره به رفتار باند رقیب گفت:‌
«اخلاق از مهمترین مسائلی است که در واقع باید مورد توجه قرار بگیرد با فریب و دروغ نباید با جامعه صحبت شود باطن و سحر فریب و دروغ آگاهی مردم است». 

قالیباف در پاسخ به اسحاق جهانگیری به وی حمله کرد و گفت شما از اخلاق دم می‌زنید کاش خودتان اخلاق را رعایت می‌کردید.

میرسلیم در مناظره انتخابات ریاست‌جمهوری رژیم آخوندی، به افزایش سرسام‌آور طلاق در جامعه زیر حاکمیت آخوندها اشاره کرد و گفت بسیاری از این طلاق‌ها، تنها یک سال پس از ازدواج رخ می‌دهد.
 
ساعت 1530: پاسدار قالیباف خطاب به آخوند روحانی: تحمل شنیدن 2دقیقه حرف من را ندارید

پاسدار قالیباف گفت: ۴درصد در جامعه ما هستند که از همه چیز برخوردار هستند و 96درصد هستند که برخوردار نیستند. آنها که برخودارند از رانت برخوردارند. سه میلیون مسکن خالی در کشور هست. اینها متعلق به همان ۴درصد است.

پاسدار قالیباف خطاب به آخوند روحانی که در مقابل آمارهای او عصبانی شده بود گفت: شما که از آزادی گفتید حداقل اجازه بدهید نظرم را بدهم، 2دقیقه تحمل کنید مشکلی پیش نمی‌آید. آقای روحانی ظاهراً فرصت حرف زدن به من نمی‌دهد.

آخوند روحانی گفت:‌ من هیچگاه وعده ایجاد 4میلیون شغل را ندادم.

پاسدار قالیباف در پاسخ گفت این آمار با استناد به سایت آخوند روحانی است.

در ادامه، جهانگیری در پاسخ به حملات قالیباف که گفته بود ۳میلیون مسکن خالی در کشور وجود دارد و صاحبان آنها را رانت خواران معرفی کرده بود منشأ این پدیده را دلال بازیهای دار و دسته قالیباف در شهرداری تهران معرفی کرد.
  
 
ساعت 1510: اعتراف به دزدی 3 و 8دهم میلیارد دلاری در خیمه شب بازی مناظره انتخاباتی
اسحاق جهانگیری به یک فقره از دزدیهای میلیاردی اعتراف کرد و گفت:‌ کسی که می‌تواند در تماس با برخی مسئولان به سرمایه‌های بزرگ دست یابد موجب توسعه بی‌عدالتی می‌شود. این‌که یک فرد موفق می‌شود بیش از 3میلیارد و 800میلیون دلار از اموال کشور به جیب بزند، هر کسی می‌شنود می‌فهمد جامعه به سمت بی‌عدالتی رفته است و متأسفانه عده‌یی به حداقل‌ها هم نیازمندند.

آخوند رئیسی با نگرانی گفت:‌ اگر اقدام فوری در جهت کاهش فاصله طبقاتی صورت نگیرد، باید در انتظار بحرانهای اجتماعی باشیم.

وی افزود: ما شاهد بیکاری گسترده جوانان هستیم. با 45هزار تومان یارانه امکان زندگی کردن برای کسانی که زیر خط مطلق فقر هستند امکان ندارد. همه کارگاههای ما دچار مشکل نقدینگی هستند.
 
ساعت 1500: خبرگزاری حکومتی تسنیم درباره نمایش مناظره انتخاباتی گفت:‌ روحانی دیر آمد، به سؤالات خبرنگاران پاسخ نداد، با کاندیداهای دیگر دست نداد، روحانی امروز سرشار از ترس و استرس و ناامیدی بود. 
 
 ساعت1445:  اعتراف نامزدهای نمایش انتخابات به بحران اجتماعی در حکومت آخوندی 
در جریان خیمه شب‌بازی مناظره کاندیداهای نمایش انتخابات ریاست‌جمهوری به گوشه دیگری از ابعاد بحران اجتماعی اذعان کردند.
آخوند رئیسی اعتراف کرد که 16میلیون حاشیه‌نشین در کشور وجود دارد. به گفته وی در سال 92 و هنگام روی کار آمدن آخوند روحانی تعداد حاشیه‌نشینها 11میلیون نفر بوده است.
پاسدار قالیباف اذعان کرد: ارزش 45هزار تومان یارانه به کمتر از 15هزار تومان رسیده است.
بنا‌ به اعتراف میرسلیم 10میلیون و 200هزار نفر از مردم ایران زیر حاکمیت آخوندها، مطلقاً بی‌سواد هستند.

ساعت 1415: مناظره نمایش انتخابات ریاست‌جمهوری رژیم آخوندی، اعتراف به فاجعه حاشیه نشینی 
اولین مناظره کاندیداهای نمایش انتخابات ریاست‌جمهوری رژیم آخوندی هم‌اکنون جریان دارد. شش کاندیدای رژیم در این خیمه شب بازی شرکت دارند.
مصطفی میرسلیم به فاجعه حاشیه‌نشینی در رژیم آخوندی اعتراف کرد و از جمله گفت: حاشیه نشینی به مشکلات متعدد اقتصادی و اجتماعی و امنیتی منجر شده است. در سیستان و بلوچستان جمعیت انبوهی از مردم مجبور به ترک شهر و دیار خود شدند. از بهداشت و درمان و آموزش برخوردار نیستند. دچار اعتیاد هستند.

هاشمی طبا کاندیدای دیگر نمایش انتخابات گفت:‌ایران دچار بحران شدید زیست محیطی است.

آخوند روحانی اعتراف کرد: ‌حاشیه نشینی یکی از معضلات مهم اجتماعی محصول بیکاری است.