هشدار باندهای حکومتی در مورد تکرار قیام سال ۸۸

عرب وعالم

اليمن العربي

 
آخوند روحانی و رئیسی 
«عملیات روانی و اغوا سازی مردم»، «ایجاد دشمنی و نغار»، «تهدیدی برای امنیت ملی»، «گزگ دست آنوریها ندهند»، «وارد نشدن به مسائل تخریبی». و بسیاری عبارت مشابه دیگر در میان اظهارات مقامات، مهره‌ها و رسانه‌های حکومتی به چشم می‌خورد که باندهای حکومتی با این عبارات در مورد امکان تکرار قیامی مثل سال ۸۸ به یکدیگر هشدار می‌دهند. قیامی که از میان شکاف در رأس نظام در جریان جنگ قدرت در مناظره‌ها برای ربودن کرسی ریاست‌جمهوری ایجاد شد.

رسانه رسمی رژیم با تکرار ابراز نگرانی خامنه‌ای این هشدار را علنی‌تر از سایرین می‌دهد:
«من با مناظره و معارضه و گفتگو و انتقاد مخالفتی ندارم. اما سعی کنید در چارچوبهای درست شرعی و دینی انجام بگیره. جوری نباشه که منتهی بشود به ایجاد دشمنی ایجاد نقار. (تلویزیون رژیم -7 اردیبهشت96) 

«وارد مسائل تخریبی نشوند، خطوط قرمز را فراموش نکنند. (یک زن) گزگ دست فضای مجازی و اونوریها ندهند»، (همان منبع) 

گزارشگر تلویزیون:‌ «شاید محتوای همه اینها این باشه که در مناظره فردا مراقب باشید شفافیت آری اما تخریب عصبانیت پای دیگران را وسط کشیدن و مرزهای قانون و مصالح کشور را نادیده گرفتن نه»، (همان منبع) 

 پاسدار جلیلی گماشته خامنه‌ای در شورایعالی امنیت رژیم و مبلغ آخوند جانی رئیسی هم می‌گوید:
«باید جلسات انتخاباتی به محلی عقلانی برای به چالش کشیدن موضوعات، اغناسازی مردم و صحنه درس‌آموزی از گذشته تبدیل شود، نه این‌که از آن برای عملیات روانی و اغوا سازی مردم استفاده کنیم». (خبرگزاری تسنیم – ۷اردیبهشت96) 

و احمد توکلی عضو سابق مجلس ارتجاع از باند خامنه‌ای همین هشدار را نسبت به پیآمد اجتماعی وعده‌های فریبکارانه آخوند جلاد رئیسی و پاسدار قالیباف می‌دهد و می‌گوید:
 «برادران ارجمند و نامزدهای محترم! 
هر حرکتی و هر وعده‌یی که انتظارات مردم را بالا ببرد و شکاف بین انتظارات و امکانات را افزون سازد، تهدیدی برای امنیت ملی است و هر کدامتان که پیروز شوید بلای جان خودتان خواهد شد». (سایت انتخاب 7 اردیبهشت96) 

هاشمی طبا هم باندی آخوند روحانی در حالی که حفظ نظام پلید ولایت فقیه را «حفظ کشور» می‌نامد هشدار می‌دهد: «نباید فراموش کنیم که امنیت، آرامش و حفظ کشوری که از سوی شهدا صورت گرفته ودیعه بزرگی است که باید قدردان آن باشیم». (سایت رویش ۷ اردیبهشت96)