واشینگتن پست: رئیسی بر اعدام ۳۰۰۰۰نفر نظارت داشته که اکثر آنها از اعضای مجاهدین خلق بوده‌اند

عرب وعالم

اليمن العربي

شهدای قتل عام 67 
واشینگتن پست در مقاله‌ای به قلم کارول مورلو و ارین کانینگهام به تاریخ پنجشنبه 7 اردیبهشت 96 نوشت: «رئیسی 56ساله محبوبیت مردمی ندارد. او برای ایرانیان سالخورده به کسی شناخته می‌شود که یکی از 4 قاضی ”کمیسیون مرگ“ است، دادگاهی که بر اعدام 30000نفر در سال 1988 نظارت داشته که اکثر آنها از اعضای مجاهدین خلق اپوزیسیون بوده‌اند».

نویسندگان این مقاله که به بررسی کاندیداهای انتخابات در رژیم آخوندی پرداخته‌اند در ادامه مقاله خود می‌نویسند: ”درلیستی که از 1600نفر که ابتدائاً ثبت نام کرده بودند و محدود شده است ابراهیم رئیسی یک روحانی با سابقه‌یی خونین، به‌عنوان یکی از چند قاضی است که بر اعدام های انبوه زندانیان سیاسی در سال 1988 نظارت داشته و به‌عنوان جانشین احتمالی خامنه‌ای در نظر گرفته می‌شود“.

این مقاله با اشاره به این‌که از هر چهار ایرانی زیر سن 25سال یک نفر بیکار است اضافه می‌کند که بسیاری از مردم ایران می‌گویند معیارهای زندگی آنان آنطور که انتظار می‌رفت بهبود نیافته است.

نویسندگان مقاله در ادامه با بررسی سیاستهای دولت جدید آمریکا در قبال رژیم ایران معتقد هستند که ”دولت ترامپ نشان داده است که مایل است توافق اتمی را مورد بررسی مجدد قرار داده و تحریمهای سخت‌تری را برای مهار ایران اعمال کند، اگر که به انجام آزمایش موشک‌های بالستیکی و گسترش نفوذش در منطقه ادامه دهد“.