بیانیه جمعی از کارگران شرکت نفت پارس جنوبی به مناسبت روز جهانی کارگر

عرب وعالم

اليمن العربي

جمعی از کارگران شرکت نفت پارس جنوبی به مناسبت روز جهانی کارگر طي بيانيه اي خواستار تأمين حقوق بنيادين و اوليه كارگران كه درحال حاضر فاقد آن هستند شدند. 
كارگران در بيانيه خود گفتند سالیان است که بمناسبت روز كارگر در یک نمایش دست ساز نهادهای وابسته به دولت؛ به اصطلاح روز کارگر را گرامی می‌دارند؛ اما کیست که نداند؛ این حاکمان هیچ ارزشی برای زندگی کارگران ندارند. سالیان است که میگوییم و می نویسیم و اعتراض میکنیم که با حقوق یک میلیون و دویست هزار نمی شود زندگی کرد و تامین حداقل نیازهای خانواده برایمان غیرممکن است آنهم در شرایطی که روی منابعی از نفت گاز و سرمایه ملی نشسته ایم و آنرا استخراج و صادر میکنیم. پس اینهمه سرمایه های کشور به کجا میرود 
كارگران شركت نفت پارس جنوبي در بيانيه خود گفتند به مناسبت روز کارگر از دولت و مسئولین میخواهیم که فریاد و صدای ما کارگران را بشنوند و به حداقل درخواست های ما که سالیان است فریاد میزنیم جامعه عمل بوشانند آنان تأكيد كردند حداقل خواسته های کارگران از این قرار است:
ما خواستار حداقل دستمزد و حقوق خودمان برپایه همان دو میلیون و پانصد خط فقر برای یک خانواده 3 الی 4 نفره هستیم؛
ما خواستار تجدید نظر در حقوق بازنشستگاه تامین اجتماعی و مستمری بگیران از کار افتاده و تعلق حق بیمه و ...برای کارگران هستیم؛
ما خواستار توقف اخراج کارگران از کار و خصوصی سازی هستیم
و بر حمایت قانونی از کارگران و به رسمیت شناختن حق اعتراض و...برای این قشر از جامعه و برخورداری از اتحادیه های کارگری و سندیکا تاکید می کنیم.
ما خواستار یکسان سازی برای کارگران قراردادی و موقت هستیم .