خود کشی یک زن جوان در آبادان

عرب وعالم

اليمن العربي

روز دوشنبه 4اردیبهشت 96 یک زن جوان در آبادان خود را حلق‌آویز کرد و متا سفانه جان باخت.

این زن جوان خود را در منزل مسکونیش که در خیابان 69 منطقه ذوالفقاری قرار داشت با بستن طناب به پنکه سقفی اتاق حلق‌آویز کرد و به زندگی خود پایان داد.

خاطر نشان می‌شود که ایران تحت حاکمیت آخوندها در زمینه خودکشی زنان، در رتبه سوم جهان و رتبه اول خودکشی و خودسوزی در خاورمیانه قرار دارد.

خبرگزاری حکومتی تسنیم در مورد شیوع و گسترش خودکشی در میان زنان از قول یکی از مهره‌های رژیم می‌نویسد: ”آماری که از خودکشی داریم نیز حکایت از آن دارد که زنان سه برابر مردان اقدام به خودکشی می‌کنند، اما مردان سه برابر زنان در خودکشی خود موفق هستند، اما اقدام به خودکشی در زنان چند برابر افزایش پیدا کرده است و شاید خودکشی موفق هم به همین میزان افزایش داشته باشد“. (خبرگزاری تسنیم 16بهمن 95) 

رئیس سازمان بهزیستی رژیم نیز ضمن ابراز نگرانی از روند افزایشی خودکشی در جامعه، اذعان کرد، گرایش خودکشی در میان زنان 2 برابر مردان است. طوری که که از مجموع خودکشی‌های نافرجام در سال گذشته، ۲هزار و ۸۰۰ نفر از این افراد زن و یک‌هزار و ۴۴۰ نفر مرد بودند. (خبرگزاری حکومتی ایلنا 28مهر 95)

گرد و غبار، مدارس قصرشیرین و مهران را تعطیل کرد
 
گردو غبار شدید در مهران و قصر شیرین

گرد و غبار و آلودگی شدید هوا در منطقه مرزی قصرشیرین به‌خصوص در شهر قصر شیرین باعث شد تا مدارس امروز دوشنبه 4اردیبهشت 96 تعطیل گردند.

بر اساس گزارش هواشناسی این شهر بر اثر شدت گرد و غبار میزان دید افقی به 500 متر کاهش پیدا کرده و وضعیت هوا برای تنفس ناسالم اعلام شده است.


گفتنی که از شروع سال جدید شهرستان قصر شیرین تاکنون 11روز دارای هوای غبار آلوده بوده است. این شهرستان پارسال نیز 119روز درگیر پدیده گرد و غبار بود که این تهدیدی جدی برای سلامت ساکنان این منطقه است.


از سویی دیگر گرد و غبار و آلودگی هوا شهرستان مهران را نیز به تعطیلی کشاند. مدارس این شهر تعطیل و کلیه ادارات به جز ادارات خدمات رسانی با دو ساعت تأخیر بر اثر شدت گرد و غبار و آلودگی هوا شروع به‌کار کردند.

وضعیت تنفسی برای سالمندان و کودکان و بیماران قلبی و تنفسی خطرناک اعلام شد و از آنها خواسته شد از منازل خود بیرون نیایند.
 
 
کشته شدن دو تن از پاسداران اعزامی به سوریه
 
کشته شدن پاسداران و تکاوران رژیم - آرشیو

دو تن از پاسداران اعزامی به سوریه از استان گلستان کشته شدند. این دو پاسدار محمدرضا شیبانی و احمد غلامی نام داشتند و از فاضل آباد و آزادشهر در استان گلستان برای کشتار مردم سوریه به این کشور اعزام شده بودند.
 
هشدار عفو بین‌الملل نسبت به اعدام قریب‌الوقوع یک زندانی جوان در ایران
 
اعدام قریب‌الوقوع یک زندانی جوان در شيرا

عفو بین‌الملل در یک بیانیه برای اقدام فوری نسبت به اعدام یک جوان که در سن 15سالگی دستگیر شده و در معرض اعدام قریب‌الوقوع قرار دارد هشدار داد.

در این بیانیه آمده است:‌ پیمان برنداح که در زمان دستگیری تنها 15سال سن داشت قرار است 20اردیبهشت در زندان عادل‌آباد شیراز اعدام شود.

او بعد از یک محاکمه غیرمنصفانه که ناقض اصول عدالت نوجوانان بود به اعدام محکوم شد. وی برای مدت زیادی در سلول انفرادی بود و به‌شدت مورد شکنجه قرار گرفت.

در این بیانیه همچنین آمده است روندهای قضایی منجر به متهم شدن پیمان برنداح شده که آشکارا ناقص اصول حوزه حقوقی نواجوانان می‌باشد.