یک عضو مجلس ارتجاع: ما حدود ۱۸ میلیون نفر حاشیه نشین داریم

عرب وعالم

صورة أرشيفية
صورة أرشيفية

حبیب‌الله دهمرده عضو مجلس ارتجاع30فروردین 96 اعتراف کرد حدود 18 میلیون نفر حاشیه نشین در ایران تحت حاکمیت آخوندها وجود دارد. وی که با تلویزیون رژیم مصاحبه می‌کرد گفت: قریب به 20 تا 25 درصد جمعیت ایران حاشیه نشینی و سکونت غیررسمی و بافتهای فرسوده آیا می‌طلبد که به‌عنوان یک مطلب اصلی مملکت تبدیل بشود؟ 

ما حدود 18 میلیون نفر حاشیه نشین و چه داریم... به‌صورت تقریبی 20 تا 25 درصد جمعیت ایران در یک چنین شرایطی به‌سر می‌برند... 

وی افزود:‌ امروز آلوده‌ترین شهر جهان زابل است بهداشت جهانی مطرح میکنه این رو من نمیگم دو سال است اعلام میکنه ریزگردها وقتی می‌آیند یکی از کانونهای بحران خود شهر زابل است برای این‌که من جاهایی که ابتدایی‌ترین مطلب آسفالتی، قیری پخش کرده باشند نداره همه راه‌ها خاکی است این محله‌هایی که مطرح میشه اصلاً خاکی است آسفالت وجود نداره حالا من هر چی تئوری برایم بگند پیوسته اینها به من فشار می‌آورند شهرداری زابل ابتدایی‌ترین وظایف خودشه که همون حق و حقوق کارکنانش است کارکنان شهرداری یک‌سال معوق داره نپرداخته بنابراین همه برنامه‌ها باید متوازن باشه یکطرفه نشه مخاطب من این ستاد نیست کلان نظام است قوه مقننه... مردم از من خروجی می‌خواهند مردم از من آسفالت می‌خواهند مردم از من شغل می‌خواهند مردم از من خانه می‌خواهند مردم از من جدول می‌خواهند مردم از من مبلمان می‌خواهند مردم ابتدایی‌ترین مسائل رو اصلاً ندارند وقتی شهرک پدر که ایشون اشاره فرمود و دهها شهرک دیگه در کرمان آب نداره آسفالت نداره برق نداره چه وعده‌یی من می‌خواهم به اینها بدهم؟ می‌خواهم چکار کنم؟.

گرامیداشت یاد قربانیان سیل در آذربایجان
 
گرامیداشت یاد قربانیان سیل در آذربایجان
مهمترين خبرها

جمعی از دانشجویان دانشگاههای ارومیه و مراغه با بر پایی تجمعاتی یاد قربانیان سیل اخیر در شهرهای مختلف آذربایجان را که منجر به جان باختن دهها تن از هموطنانمان شد؛ گرامی داشتند.

در ارومیه دانشجویان با گردهمایی در سالن آمفی‌تئاتر دانشگاه، درباره علل فاجعه سیل و دیگر فجایع طبیعی که منجر به تلفات بیشمار انسانی می‌شود و نقش کارگزاران رژیم در عدم رسیدگی و نبود زیرساختها به ایراد سخنرانی پرداختند.

دانشجویان سپس به طرف محلی که از قبل فراخوان تجمع در آن مکان داده شده‌ بود حرکت کردند. دانشجویان با در دست داشتن بنر و پلاکاردهایی در مقابل رستوران مرکزی دانشگاه گردهم آمده و با اهدای شاخه گل، یاد شهروندان جانباخته در حادثه اخیر سیل آذربایجان را گرامی داشتند.
نیروهای سرکوبگر حراست دانشگاه که قصد جمع‌آوری بنرها و ضبط تلفن همراه دانشجویان را داشتند، با عکس‌العمل شدید آنها مواجه شده و در نتیجه نتوانستند مانع برگزاری این تجمع شوند.
در ادامه دانشجویان به طرف مسجد دانشگاه حرکت کردند و در آنجا مراسم یادبود جانباختگان حادثه سیل آذربایجان را به اتمام رساندند.

صندوق بین‌المللی پول: تورم و بیکاری در ایران تحت حاکمیت آخوندی امسال بدتر می‌شود
 
صندوق بین‌المللی پول
مهمترين خبرها

صندوق بین‌المللی پول روز سه‌شنبه 29 فروردین در جدیدترین گزارش چشم‌انداز اقتصادی جهان اعلام کرد رشد اقتصادی رژیم ایران در سال 2017 به سه و سه دهم درصد کاهش و نرخ بیکاری به 12 و شش دهم درصد افزایش خواهد یافت.

بر اساس این گزارش، نرخ بیکاری ایران در سال 2016 برابر با ۱۲.۵ درصد بوده است که نسبت به سال 2015 بدتر شده است. همچنین بر اساس برآوردهای این نهاد بین‌المللی، نرخ بیکاری ایران در سال 2017 بدتر خواهد شد و به رقم ۱۲.۶ درصد خواهد رسید.


خودکشی یک جوان ۲۷ساله در مشهد
 
خودکشی در مشهد
مهمترين خبرها

یک جوان 27ساله در حاشیه بلوار وکیل آباد در مشهد روز گذشته 2 اردیبهشت دست به خودکشی زد و خود را از درختان حلق‌آویز کرد و متأسفانه جان باخت.

خاطرنشان می‌شود از ابتدای سال 96 تاکنون بیش از 10نفر در شهرهای مختلف از جمله جوانرود، لنگرود، بهشهر، اهر، شیراز، مریوان و بابل خودکشی کردند. افزایش خودکشیها به‌خاطر فقر و بیکاری و سرکوب در حاکمیت پلید آخوندی است.