اخراج ۳۵هزار کارگر صنعت سنگ در دولت آخوند روحانی

عرب وعالم

صورة أرشيفية
صورة أرشيفية

محسن غیاثوند از کارگزاران رژیم اعتراف کرد ”35هزار تعدیل نیرو و تعطیلی دو هزار واحد سنگبری دست آورد رکود تورمی اقتصاد کشور در دولت یازدهم است“.

سایت حکومتی فردا در گزارشی به تاریخ 2اردیبهشت 96 به‌نقل از این کارگزار رژیم که وی را رئیس هیأت مدیره کانون سنگ و عضو کمیسیون معادن و صنایع معدنی معرفی کرده می‌نویسد ”نه دولت لجوج و عجول و نه دولت پیر و خسته و بی‌انگیزه قادر به رفع مشکلات اقتصادی نخواهند بود. ساختار اقتصادی کشور بدون تعارف از هم گسیخته، ناکارآمد و در حال ورشکستگی فراگیر است“.


رویتر: صادرات نفت رژیم ایران در ماه میلادی آینده به کمترین میزان خود در ۱۴ماه گذشته می‌رسد
 
افت شدید صادرات نفت رژیم
مهمترين خبرها

به گزارش رویتر یک منبع مطلع از جدول میزان بار نفتکش‌های رژیم ایران پیش‌بینی کرد که میزان صادرات نفت خام رژیم ایران در ماه آینده به کمترین میزان خود در 14ماه گذشته خواهد رسید. بنا‌ به این گزارش رژیم ایران برای بالا بردن صادرات خود بعد از بار زدن مخازن نفتی در نفتکش‌ها با مشکل مواجه خواهد بود.

رویتر افزود:‌ این کم شدن میزان صادرات به دلایل زیادی برمی‌گردد که یکی از آنها این است که تقاضا کم شده است به‌طوریکه به‌دلیل اختلاف با هند بر سر یک میدان گازی، انتظار می‌رود حرکت نفتی به سوی این کشور به کمترین حجم خود طی سال گذشته برسد. کما این‌که میزان تقاضای ژاپن نیز در مقایسه با سال گذشته در همین زمان کمتر از نصف شده است.

این منبع پیش‌بینی کرد که میزان صادرات نفت خام رژیم ایران در ماه آینده میلادی به حدود ۱.۷ میلیون بشکه در روز و حجم بار زدن در نفتکش‌ها به حدود 100هزار بشکه در روز برسد.


واحدهای تولیدی یکی پس از دیگری تعطیل می‌شوند، اما رئیس دولت هم‌چنان کارنامه خود را پربار می‌داند!
 
آخوند حسن روحانی
مهمترين خبرها


روزنامه رسالت ارگان باند فاشیستی مؤتلفه 31فروردین96 در سرمقاله خود با عنوان ”درد مقبولیت ”نوشت: «رئیس‌جمهور با تفاوت رأی میلیمتری در سال 92 آن هم با بهره‌گیری از اختلاف و تکثر رقبا به قدرت رسید، آیا این دوره هم این اتفاق خواهد افتاد؟! آقای روحانی در پاسخ به سؤالات مردم می‌گوید؛ تورم را پایین آوردیم، از رکود عبور کردیم، سرمایه‌گذاری افزایش یافته، وضع زندگی و معیشت مردم بهبود یافته است و... اما آیا مردم هم همین داوری را از اوضاع اقتصادی دارند؟! بیکاری جوانان بسیاری از خانواده‌ها را رنج می‌دهد، کاهش ارزش پول ملی در اثر استقراض دولت از بانکها و دو برابر شدن حجم نقدینگی در هر جیبی محسوس است، بنگاههای اقتصادی واحدهای تولیدی یکی پس از دیگری تعطیل می‌شوند... . اما رئیس دولت هم‌چنان کارنامه خود را پربار و ارزشمند و قابل‌قبول می‌داند!».

اعتراف به تخلف ۱۸هزار میلیارد تومانی در وزارت نفت
 
دزدی و اختلاس توسط ایادی رژیم
مهمترين خبرها

کیهان خامنه‌ای 30فروردین 96 در جنگ و دعوای باندی بر سر نمایش انتخابات، گزارش دیوان محاسبات رژیم که با انتشار گزارش تفریغ بودجه سال 1394 به یک فقره تخلف 18هزار میلیاردی در وزارت نفت اعتراف کرده است را درج کرد.

در گزارش تفریغ دیوان محاسبات رژیم آمده است: «در دستورالعمل ابلاغی وزارت نفت در نحوه محاسبه قیمت نفت خام برای پالایشگاهها، اعمال ۵ درصد تخفیف پیش‌بینی نشده بود. همچنین مقدار 3هزار و 772 بشکه نفت خام هدر رفته است. اما اداره کل نظارت بر صادرات و مبادلات مواد نفتی وزارت نفت برخلاف قوانین موجود، در این باره اقدامی نکرده است... .. میزان گازهای سوزانده شده، هدررفتگی نفت و میزان عدم اندازه‌گیری میعانات گازی ناشی از اشکال در میترینگ‌ها در سال ۹۴ بیش از استاندارد بین‌المللی بوده است. سهم شرکت ملی نفت ایران از مجموع مبلغ خالص گاز طبیعی صادراتی و وجوه حاصل از فروش داخلی گاز طبیعی مبلغ 2هزار و 209 میلیارد تومان محاسبه شده که وجهی از این بابت توسط شرکت مذکور وصول نگردیده که این اقدام هم خلاف قوانین موجود بوده است...».