۱۱تجمع اعتراضی در تهران و سایر شهرهای ایران

عرب وعالم

اليمن العربي

امروز یکشنبه سوم اردیبهشت 96، گزارش 11تجمع اعتراضی در شهرهای مختلف میهن علیه وضعیت بد معیشتی و غارتگریهای حکومتی دریافت کردیم. روشن است که ابعاد اعتراضات بسیار بیش از این است:

تهران – تجمع مقابل مجلس ارتجاع
تجمعهایی که در مقابل مجلس ارتجاع در تهران شکل گرفت:
جمعی از معلمان و مربیان پیش دبستانی که همه آنها را خانمها تشکیل می‌دادند از استانهای شمالی به تهران رفته و در مقابل مجلس ارتجاع تجمع اعتراضی برگزار کردند و خواهان استخدام رسمی در آموزش و پرورش شدند.

دانشجویان و فارغ‌التحصیلان رشته‌های مهندسی که از داشتن شغل محروم هستند در مقابل مجلس ارتجاع تجمع کردند.

حدود 300تن از مردم استان ایلام در مقابل مجلس ارتجاع تجمع اعتراضی برگزار کردند. آنها به غصب زمینهایشان توسط وزارت نیروی رژیم اعتراض کردند و خواهان بازگرداندن آن شدند. یکی از تجمع‌کنندگان گفت: 13سال قبل از طرف وزارت نیرو زمینهای ما را به بهانه ساختن سد و نیروگاه گرفتند ولی بعد از 13سال نه از سد خبری هست و نه نیروگاه

حدود300تن از کارکنان و کارگران شرکت مخابرات روستایی از استانهای لرستان، چهارمحال بختیاری و کهکیلویه و بویراحمد در مقابل مجلس ارتجاع تجمع کردند و خواهان استخدام رسمی خود شدند.

تجمع اعتراضی کارگران بازنشسته برق تهران
جمعی از کارگران بازنشسته برق منطقه‌یی تهران که از 20سال پیش اقدام به خرید زمین از طریق تعاونی منطقه‌یی برق تهران کرده بودند، امروز در اعتراض به تحویل نگرفتن زمین مقابل اداره کل تعاون استان تهران تجمع کرده‌اند.

تجمع اعتراضی کارگران شهرداری طبس
صبح امروز یکشنبه 3اردیبهشت 96 کارگران شهرداری طبس در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق خود دست از کار کشیدند.
کارگران تجمع کننده که وابسته به شرکت زرین برکت هستند از مدتی پیش با شهرداری و قسمت خدمات شهری قرار داد دارند اما از اسفند گذشته تاکنون حقوق آنان پرداخت نشده است.
یکی از این کارگران زحمتکش گفت: ”ما عیدی و سنوات سال گذشته خود را دریافت نکرده‌ایم و از مرداد ماه سال گذشته هم هیچ اضافه کاری به ما پرداخت نشده است“.

اعتصاب بازاریان جلفا
بازاریان و کسبه جلفا در اعتراض به عوارض 6 درصدی کالای همراه مسافر اعتصاب کردند.
یکی از اعتصاب‌کنندگان درباره این اخاذی گفت: ”برای حمایت از تولیدکننده باید جلو قاچاق کالا گرفته شود، مقامهای دولتی در جریان هستند که روزانه از بندرعباس یا بندرهای دیگر 3 تا 5هزار کانتینر جنس قاچاق وارد می‌شود و کسی جلوی آن را نمی‌گیرد ولی جلوی واردات کالا در جلفا را که به اندازه یک وانت هم نیست، می‌گیرند“.

تجمع اعتراضی کارگران سد ”چم شیر“ در گچساران
جمعی از کارگران سد ”چم شیر“ در اعتراض به پرداخت نشدن هشت ماه حقوق خود با تجمع در مقابل فرمانداری رژیم در گچساران دست به اعتراض زدند.
این کارگران زحمتکش روز شنبه دوم اردیبهشت 96 با تجمع در مقابل فرمانداری رژیم خواهان پرداخت هشت ماه حقوق خود و رسیدگی به مشکلات خود شدند.
یکی از کارگران شرکت‌کننده در این تجمع اعتراضی گفت: ”به‌نمایندگی از سوی 2هزار کارگر شاغل در پروژه سد چم شیر گچساران مقابل ساختمان فرمانداری گچساران جمع شده‌ایم. تا این لحظه کارگران پروژه سد چم شیر گچساران بیش از 8ماه مطالبات مزدی پرداخت نشده طلبکارند که این مسأله باعث شده تا این افراد دچار مشکلات معیشتی ناشی از دریافت حقوق شوند“.

تجمع اعتراضی کارگران اخراجی کارخانه‌های قزوین همزمان با حضور آخوند شیاد روحانی
کارگران اخراجی چند شرکت تولیدی در قزوین در اعتراض به تعدیل نیرو و اخراج کارگران شرکتهای تولیدی و بیکار شدنشان همزمان با سفر آخوند روحانی به قزوین ظهر امروز در مقابل استانداری قزوین تجمع کردند.
این شرکتها شامل فرنخ، نازنخ، کنتورسازی و چند شرکت دیگر هستند که از کار بیکار شده‌اند و به‌دلیل اخراج و عدم پرداخت مطالبات چند ماهه خود، مقابل استانداری تجمع کردند.
یکی از این کارگران در این تجمع اعتراضی گفت: به ما قول اشتغال و پرداخت معوقاتمان را دادند اما امروز پس از گذشت ماه‌ها، نه تنها قول اشتغال عملی نشده، بلکه به‌دلیل چند سال بیکار بودن هنوز هیچ هزینه‌ای بابت معوقات به ما پرداخت نشده است.

اهواز - تجمع اعتراضی جمعی از شهروندان ویس از شهرستان باوی
جمعی از شهروندان 'ویس' از توابع شهرستان باوی در اعتراض به ناتمام ماندن طرح آسفالت منطقه خود مقابل شهرداری رژیم در ویس تجمع اعتراضی برگزار کردند.
تجمع اعتراضی کارگران معدن آق دربند سرخس
کارگران معدن آق دربند سرخس مقابل استانداری رژیم در خراسان رضوی تجمع کردند.

کارگران معدن آق دربند سرخس امروز یکشنبه سوم اردیبهشت 96 مقابل استانداری خراسان رضوی تجمع کردند.
کارگران این معدن 133ماه و نیم است که حقوق نگرفته‌اند.